Friday, July 3, 2015

Ephyra Skin Bar Giveaway bersama Blog Coklateyes


Assalamualaikum semua. Macam mana puasa hari ni? Kita dah semakin mendekati 10 Ramadhan yang terakhir. Kejap je rasa, pejam celik pejam celik dah nak dekat raya. Tapi, bagi aku yang berpuasa dengan anak menyusu badan ni, tahap kehausan adalah di tahap tertinggi. Ditambah cuaca panas kering sekarang ni, juga ada jerebu, memang menguji kekuatan iman. Bayangkan, kalau baju yang dijemur tu sejam dua je dah kering, inikan pula kulit kita yang seharian tak dapat bekalan air. Tetiba aku cerita pasal kulit pula kan.

Bukan apa, sebab musim panas yang dijangka sehingga September ni, memang kena extra care kat penjagaan kesihatan. Darwish pun dapat ruam-ruam sebab cuaca panas ni. Doktor pun suggest krim khas untuk disapu kat kulit dia bagi elak iritasi. Eh, takkan Darwish je nak kulit cantik flawless kan, mama Darwish pun harus flawless sama. Baru aci.

Dah lama aku baca pasal produk Ephyra. Dari minuman kesihatan dia sampailah sekarang ni dah keluarkan Ephyra Skin Bar (ESB). Aku tahu sebab ada kawan-kawan yang minum sampailah dorang disahkan hamil (kuasa Allah). Masa tu aku dah ada Darwish, so aku tak eager sangat nak try. Sampailah Ephyra keluarkan ESB. Banyak sangat testimoni positif yang aku baca.


Meh aku share kat korang apa itu ESB. ESB ni adalah SEKETUL SABUN kalau korang nak tahu. Kang orang tanya, kau tak tahu pula nak jawab, nak bayangkan. Jadi, aku bagitahu siap-siap, ia SEKETUL SABUN, diulangi. Hihi. Bukan mudah untuk menjadi seketul sabun tu. Dalam tu ada:

  • Bearberry Alpha Arbutin A Extract - paling berkesan, cepat dan selamat untuk mencerahkan kulit. Ia membantu menjadikan tona kulit lebih sekata dan bersih dari bintik-bintik hitam.
  • Glutathione - kaya antioksida yang melindungi protein enzim dan mencegah kerosakan kulit yang boleh menyebabkan kedutan dan parut. Ia boleh melambatkan proses penuaan dan memperbaiki keadaan kulit serta mengawal kesan-kesan bahaya radikal bebas dan mengelakkan pembentukan parut tebal.
  • Kolagen - menyokong ketahanan fizikal dan keanjalan kulit dan menggantikan sel-sel kulit dengan lebih cepat untuk menjadikannya lebih tegang dan anjal.
  • Rice Bran Oil - bahan semulajadi yang diperkaya dengan kandungan vitamin, nutrien dan agen anti oksida yang mampu merawat penuaan serta menyuburkan kulit dari dalam di samping memperbaharui dan memperbaiki permukaan kulit.
  • Carrot Extract - sifat anti keradangannya membantu menggiatkan semula sel kulit dan menjadikan tona kulit lebih sekata, bersinar serta membantu memperbaiki tisu kulit, melindungi kulit dari pancaran sinar matahari.
  • Seaweed atau rumpai laut - salah satu agen keradangan kepada jerawat. Ia menjadikan kulit lebih anjal, menaikkan seri wajah serta menjadikan kulit lebih tegang.
  • Glyserin - merawat kulit berminyak yang menyumbang kepada masalah jerawat, serta masalah kulit lain. Sangat berguna merawat masalah eczema dan mengurangkan jangkitan bakteria pada kulit. ia juga memberi kelembapan pada kulit.
  • Banana Enzyme - bertindak sebagai agen anti penuaan yang memperbaiki tekstur dan tona kulit di samping menjadikan kulit lebih licin, halus dan berseri.


Kita pun dah tahu apa yang ada dalam seketul ESB. Kita juga dah tahu apa kesannya bila guna ESB. Sekarang, aku nak ajar CARA NAK GUNA ESB tu. Senang sangat, itu pun kalau korang hari-hari mandi. Kalau tak mandi, susah sikit. Hahaha. 3 minit saja untuk dapatkan kulit cerah berseri. Tak percaya? Percayalah.

  1. Basahkan wajah dengan air.
  2. Gosok ESB kat telapak tangan.
  3. Sapu secara lembut kat seluruh muka selama 2 hingga 3 minit.
  4. Bilas dengan air dan sapukan pelembab pada kulit.
Kalau agak-agak kulit tu tak secerah bulan di langit, tak semulus Memey, boleh urut sampai 5 minit. Lepas tu, kalau agak-agak nak dapat kesan yang cepat, gunalah 2 - 3 kali sehari. Senang sangat kan.

Dah tengok testimoni orang kan, agak-agak macam mana dengan testimoni aku pula? Aku ni alhamdulillah, tak banyak masalah kat muka ni, melainkan kalau time nak naik bendera jepun. Bukan nak riak, tapi itu orang yang cakap pasal kulit muka aku. Bila naik bendera jepun, akan naik jerawat halus sikit-sikit, plus aku perasan muka aku macam bengkak-bengkak. Macam mana nak cakap ye. Dia macam kau kena gigit semut, bengkak-bengkak gitu. Bila aku guna ESB ni, alhamdulillah, takde bengkak-bengkak tu. Kalau nak cakap cerah tu aku tak pasti, kang orang cakap aku menipu sebab kulit aku jenis pucat. Yang boleh aku cakap part bengkak tu lah sebab kebetulan masa aku cuba ESB ni time bendera jepun berkibar megah. Gitu.




Cuba tengok gambar sebelum dan selepas aku ni. Kau jangan tengok cerah ke gelap ke sebab lighting murah. Hahaha. Kau tengok tang pipi tu. Yang sebelum tu kalau kau perasan dia macam ada bintik bengkak-bengkak manja sikit. Lepas aku guna ESB, memang kurang bengkak tu naik. Lepas ni, bolehlah aku guna ESB ni. Recommended !

Sekarang pihak Ephyra tengah buat contest; Ephyra Skin Bar Before and After Contest. Korang join tau. Tak rugi pun. Mana tau boleh menang Iphone 6. Rezeki masing-masingkan. Kita tak tahu. Rezeki ayam nampak di kaki, rezeki ieza ashaari mungkin kat Iphone 6. Eh !


Kalau korang nak tahu lebih lanjut pasal contest ni ke, pasal produk ni ke, silalah jangan segan silu terjah kat sini:

Instagram:

Website:

Facebook:

+ _ + terima kasih sudi baca entri aku. sila komen dan jemput datang lagi. + _ +

3 comments:

misz sheyla said...

sya consume ephyra utk bf...Alhamdulillah mmg ok sgt2

::EIDA:: said...

gudluck mak. semoga ada rejekiii menang heeeeeeeeee

SweetLikeWhat said...

terbaikkk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...